Friday, April 13, 2012

Konkurranse-tanker

Studerer videoen fra konkurransen i mars, jeg. Selv om jeg egentlig burde gå og legge meg nå...

Jeg ser at det er bra momenter i dansen vår, og jeg ser at vi gjør mye bra. Dommerne så nok noe i oss som jeg ikke helt var klar over selv at vi hadde..

Nå har jeg plukka fra hverandre øvelsene og trent ett og ett moment en stund, og jeg ser at vi har forbedret en del. Blandt annet tror jeg vi har fått litt mer sprut i noen av fartsmomentene - gjennom og hopp, f.eks.

Noen enkle ting i utførelsen skal jeg rette på til VM:
  1. Jeg har fått meg ny "outfit" - en lysere og mer elegant jakke og en paraply i mer rolig farge. Nå leter jeg etter halbånd til Cindy i samme farge (lilla). 
  2. Jeg må holde paraplyen høyere opp. Jeg skal i det hele tatt være mer bevisst hvor paraplyen er i hver enkelt øvelse, spesielt start og avslutning.
  3. Begynnelse og avslutning skal bli mere markert, inngang og utgang mer elegant.
  4. Jeg skal løfte opp haka litt, rette meg opp og stole på hunden mer. 
  5. Jeg skal få inn noen dansende trinn innimellom .. Eeeh, i hvert fall noen hoppesteg og et par snurrer samtidig med Cindy.
  6. Litt avstand mellom meg og fører er nå lagt inn i koreografien, samt forlengelse; nå bruker vi hele sangen!

1 comment:

Aina Rønningen said...

Video er et supert arbeidsverktøy! Jeg skal bruke det mye mer i treningen framover. Spennende med baklengskjeder. Skal bruke det i større grad fram mot debut!
Lykke til i VM. Blir utrolig spennende! :D

Related Posts with Thumbnails