Saturday, April 21, 2007

Å sitte

Vi fortsetter med "værsågod" og det andre vi har gjennomgodt siste uka, og tøffer videre: Siden Cindy tilbød sitt i går, så tar vi det fram i dag. Klikka for frivillig sitt noen ganger, la kommando på og flytta kommandoen stadig lenger fram. Det gikk fort for jeg har jo trna på dette før. Nå skal vi få stimuluskontroll. Fra nå av skal jeg bare klikke når hun sitter etter kommando "sitt". Hvis hun drøyer et par sekunder med å sette seg, så blir det intet klikk. Snu ryggen til å vente 8-10 sekunder før jeg gjenopptar treningen. Der må jeg være konsekvent!

Akkurat det sliter jeg med: Å ikke gi godbit når hun prøver på alle måter å oppnå min oppmerksomhet; sitter, ligger, står, hopper, rygger...Hun er jo sååå søt! Og så skal jeg være kald og vente på at hun gjør akkurat det jeg har bestemt...Det er vanskelig, det!

No comments:

Related Posts with Thumbnails