Sunday, June 10, 2007

Innkalling

Trente innkalling for første gang med medhjelper som holdt Cindy i halsbåndet. Jeg hadde giret henne opp først og så sprang jeg og ropte på henne før han slapp henne. Full gallopp! Gårdsplassen, fint vær, kveld, knuteleke.

Har også trent fot, men det gikk egentlig ikke så bra i dag. Hun gikk for langt fra meg, og enda verre ble det da jeg brukte leke som belønning.

Har trent hurtig-dekk med leke som belønning og det var bra!

Fri-shaping:
Målet var å få hunden til gå bort og legge seg i stolen. Etter 7 min sto hun bevisst med bforbein i stolen. Da stoppa utviklinga. Prøvde etterhvert med pause, med pekefinger-target, men ennå var hun bare med forbeina i stolen. Til slutt løfta jeg henne opp og roste. Så gikk jeg og satte meg, og signaliserte at vi var ferdige og plutselig så hoppa hun opp i stolen. BRA, og godbit! Episoden gjentok seg et par ganger før hun falt til ro i stolen.

Oversikt over belønninger som lønner seg:
Innkalling - leke!
Fot - godbit (helst myk) fra venstre hånd, vær bevisst på å gi den slik at bakparten ikke går ut.
Hurtig dekk-leke bakover.
Hurtig stå- leke bakover.
Avstandsdirigering dekk-sitt- Myk godbit (ellers setter hun den i halsen)

No comments:

Related Posts with Thumbnails