Thursday, June 28, 2007

Å bli kan bli vanskelig

Cindy er nå flink til å holde kontakten, dekke raskt, sitte raskt opp, stå og dekke under baklengs marsj, utgangsstilling, fot (med noen forenklede vendinger mot høyre), springe til musematta, følge pekefinger-target... Og kanskje noe til som jeg kke husker i farten (fri-shaping feks. det begynner vi å få dreisen på nå). Men altså, alt dette innebærer bevegelse og fart. Bli-øvelser har vi helt lagt på hylla. Lurer på hvor lurt det er?

Cindy er jo en rolig hund, en hund som man må jobbe med for at hun skal få et såpass stressnivå at hun gjør ting raskt. Det er det jeg har trent på. Jeg har ikke lagt på kommandoer på de forskjellige momentene. Tenker jeg har ventet så lenge med det nå, at jeg kan vente en ukes tid til, for å få råd på canis-kurset jeg skal på neste helg. Mulig jeg liksågodt skal vente med bli-øvelser også til da. Jeg prøvde nemlig litt i dag, og hun bare spratt opp fra dekken med en gang eller hun lå urolig med beina. Hun skal jo ikke bevege føttene i det hele tatt når momentet er ferdig, så det kan jo bli litt av en jobb...

No comments:

Related Posts with Thumbnails