Friday, May 4, 2007

Litt av hvert

Det var lenge siden jeg har klikket for "alt" nå, så jeg har tatt en økt i går og en økt i dag på det. Alt og alt, fru Blom... jeg klikker bare for det hun gjør som jeg mener jeg kan ha bruk for at hun tilbyr senere. Vel, en og annen gang blir jeg litt for ivrig på "avtrekkern" og vips så har hun fått klikk for noe jeg egentlig ikke ser vitsen i...

I kveld var jeg ute og skulle trene sitt, men den forstår hun ikke helt og så kom jeg til å tenke på at vi godt kan vente med den sittinga. Så vi endra til dekk. Trente på raskt neddekk etter kommando, og deretter på at hun blir liggende noen sekunder etter å ha fått kommandoen. Og deretter trente vi dekk på avstand; bandt henne fast og gikk to-tre meter, klikket for spontan dekk noen ganger og kommanderte et par ganger. Hun er ikke helt sikker på kommandoen, men dekker hun ikke, så snur jeg meg bort. Cindy er ivrig på pølse, og vil gjerne ha belønning!

Så trente vi stå. Det fungerer best med lek, kastet bak henne. Doggie-zen: la stor ball i ei lekekassa, kommanderte stå og sa Værsågod. Stor ball var morsomt!

No comments:

Related Posts with Thumbnails